phone: +420 776 223 443
e-mail: support@londoncreative.co.uk

Thursday, October 20, 2011

Successfull Renovate @ Revamp Bird House at Sabah





Alhamdulillah...syukur kehadratNYA dengan keizinanan daripadaNYA, RBW kawan saya berjaya diubahsuai setelah beberapa ketika tidak mendatangkan hasil. Dengan ilmu dan pengalaman saya yang tidak seberapa ini, saya hanya memberi sedikit pandangan keatas RBW kawan saya apa yang perlu diubahsuai dan selepas seminggu berjalan ia meunjukkan hasil....ingin saya berkongsi buat semua...


Gambar 1


Gambar 2



Gambar 3

Gambar2 diatas adalah kawasan yang perlu diubah suai selain ubahsuai teknikal yg lain...
di bawah nih saya sertakan lakaran asal RBW ini (2D):

Setelah meneliti gambaran yang diberi....saya membuat beberapa lakaran kasar yang perlu beliau ubahsuai dan saya juga mengandaikan arah burung pulang sebab beliau tidak menyatakan arahnya (nak pegi tgk jauh so just buat andaian la arah burung tuh balik)

so daripada lakaran tuh, saya cadangkan beliau tutup terus lubang kedua seperti gambar 2.

kemudian buka 1 LMB (lubang masuk burung) dibahagian depannya(luar) dan di bahagian dalam di kawasan Gambar 1. Letak pula Hexagon or Bazooka kt hujung atas atap seperti dlm lakaran di bawah.

lepastuh buat sket susunan speaker yg sesuai seperti lakaran bawah ni..

last skali saya cadangkan beliau buka trus partition yg tak diperlukan..

bahagian bwh pula saya cadangkan beliau boleh buka atau mahu kekalkan VIP room tuh...
itu saja...dan feedbacknya...(jeng..jeng..jeng..)







Ini lah hasilnya...may god bless u bro...


Ada rezki lebih nanti bantu la pada yang kurang upaya....(pesanan kepada diri sendiri dan juga untuk semua)